Projecten

Projecten zijn altijd mogelijk bij ons op school. Als kinderen met onderwerpen aankomen, waar ze meer van willen weten kan dit een individueel project worden, maar kan ook uitgroeien tot een schoolthema. Projecten zijn altijd te bekijken voor de ouders. Soms worden ze afgesloten met een expositie van de gemaakte werkstukken. Ouders krijgen daar een uitnodiging voor.

De schoolsportdag

Eén keer per jaar (mei/juni) is er een sportdag met andere basisscholen uit de gemeente. Hieraan doen alle groepen mee. Deze sportdag wordt gehouden op de sportvelden in Wilhelminaoord.

Schaaktoernooi

Onze school heeft een traditie hoog te houden op het gebied van schaken. We zijn verschillende keren hoog geëindigd in de schoolschaakcompetitie van Drenthe/Groningen. Kinderen uit de groepen 4 t/m 8 doen, bij voldoende aanmelding, mee aan deze schaaktoernooien. Hier­voor wordt op school eerst geoefend met de kinderen. De oudere leerlingen leren de jongere kinderen schaken en spelen in januari onderlinge wedstrijden om het schoolkampioenschap.